cbud napisał/a:ja wyrobiłem u siebie dla każdej ze szkoły konto na ezamówieniach i niech działają. Oczywiście Gmina może robić za każdą ze szkół zamówienie i może to wtym wypadku robić oddzielnie.
u nas w samym urzędzie jestem sam do zamówień a szkoły nie mają nikogo więc nie ma szans żeby same zrobiły
ps nasi radcy twierdzą że nie możemy zrobić postępowania jako gmina za szkoły i nie można powołać grupy zakupowej cytuję "biorąc pod uwagę, że szkoły publiczne nie posiadają osobowości prawnej, wykluczona jest możliwość zawarcia porozumienia pomiędzy tymi jednostkami, gdyż w takiej sytuacji gmina zawierałaby porozumienie z samym sobą. Szkoła publiczna jest jednostką organizacyjną gminy i jako taka nie posiada osobowości prawnej (art. 9 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym w związku z art. ... Oznacza to m.in., że szkoła nie ma zdolności do czynności prawnych, czyli nie może w imieniu własnym zawierać umów cywilnoprawnych. W Państwa przypadku, zastosowanie powinien znaleźć art. 41 PZP i w takiej sytuacji Burmistrz Miasta powinien wyznaczyć spośród szkół jedną, która będzie prowadzić postępowanie na rzecz pozostałych jednostek. Burmistrz powinien także określić zarządzeniem sposób współdziałania szkół z wyznaczonym zamawiającym. W takiej sytuacji gmina nie może prowadzić tego postępowania."