1

Temat: Sumowanie zamówień w projektach UE

Witam,

W projekcie współfinansowanym ze środków UE (który trwa do 2021 roku) w roku 2017 zakupiony został sprzęt komputerowy, którego kwota przekroczyła 30 000 euro. Sprzęt ten zaplanowany został w budżecie projektu tylko w roku 2017. Czy w związku z tym w latach następnych można nie brać po uwagę sprzętu komputerowego zakupionego w projekcie podczas sumowania zamówień? Zamawiający na pewno będzie miał jakieś wydatki związane ze sprzętem komputerowym wynikające z jego własnego budżetu, jednak mogą być to małe kwoty obejmujące nawet kilkaset złotych, dlatego branie pod uwagę sprzętu komputerowego zakupionego w 2017 przez kolejne pięć lat znacznie utrudni funkcjonowanie i spowoduje, że nawet zamówienie na 1 000 zł będzie trzeba robić w trybie przetargu nieograniczonego. Czy jeżeli zakup sprzętu komputerowego w projekcie zgodnie z harmonogramem planowany jest tylko w pierwszym roku realizacji projektu należy później brać pod uwagę przez kolejne lata przy zakupie sprzętu w normalnym budżecie?

Będę bardzo wdzięczna za pomoc:)

2

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

http://www.praktycznezamowieniapubliczne.pl/tag/szacowanie-wartosi-zamowienia-w-projektach-unijnych/

3

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

nie

4

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

Z tekstu przytoczonego przez Marcele wynika że mamy projekty unijne wieloletnie i roczne.
Wieloletnie realizowane jako całość szacujemy oddzielnie - zwykłe oddzielnie.
Wieloletnie realizowane w częściach ale wieloletnich (np proj. 4 letni podzielony na dwie dwuletnie części) szacujemy oddzielnie - zwykłe oddzielnie.
Wieloletnie realizowane w częściach szacujemy razem ze zwykłymi (pod warunkiem że część jest roczna)

A co z projektem unijnym rocznym realizowanym jako całość? Stanowi oddzielne zamówienie czy łączyć ze zwykłym?

5

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

jarosław napisał/a:

(...)

A co z projektem unijnym rocznym realizowanym jako całość? Stanowi oddzielne zamówienie czy łączyć ze zwykłym?

jak ten sam "przedmiot", "zakres", "rodzaj" itd ja bym szacowała łącznie

6

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

czy można uznać że np:telewizor, niszczarka, bindownica, frytownica, ekspres do kawy, kasy fiskalne to ten sam rodzaj,przedmiot ,zakres?????

7

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

Sprzęt agd i sprzęt biurowy to dwie różne kategorie, kasa fiskalna to już całkiem inna bajka.

8

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

jarosław napisał/a:

Sprzęt agd i sprzęt biurowy to dwie różne kategorie, kasa fiskalna to już całkiem inna bajka.

obyś miał racje bo to wszsytko z jednego projektu musimy kupic

9

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

wszystko to należy do kategorii wyposażenie jeden projekt jedno postępowanie może być podzielone na części asortymentowe lub np. adresowe nie znam szczegółów ....

10

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

myszy1953 napisał/a:

wszystko to należy do kategorii wyposażenie jeden projekt jedno postępowanie może być podzielone na części asortymentowe lub np. adresowe nie znam szczegółów ....

Oferty częściowe, nie inaczej.

11 (edytowany przez Marta 2017-10-31 09:33:46)

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

projekt na wyposazenie pracowni w roznych szkolach- asortyment bardzo rozny tj.
1. frytkownica,eksperes do kawy
2. zakup specjalistycznych oprogramowan do pracowni ekonimicznej,agrobiznesu,spedycji
3. zakup wposazenia do pracowni mechanicznych- piły pilni8ki itd
4. wyposazneie rpacowni technik handrowiec-kasy fiskalne, skanery kodów itp
5. wyposazenie pracowni technik handlowiec-lady sprzedazowe,wozki transpoortowe
6.wyposaernie pracowni rolnej- modele mkosci,narzadow zwierzat
7. wyposazenie pracowni dydaktycznej- pomnoce naukowe
8. zakup teelwqizorow
9. zakup systemu dfo nauczania jezykow obcych
jak byście to poukładali? czy mam szacowac laczine z podzialem na czesci?????????

12 (edytowany przez golavox 2017-10-31 09:45:11)

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

Marta napisał/a:

projekt na wyposazenie pracowni w roznych szkolach- asortyment bardzo rozny tj.
1. frytkownica,eksperes do kawy
2. zakup specjalistycznych oprogramowan do pracowni ekonimicznej,agrobiznesu,spedycji
3. zakup wposazenia do pracowni mechanicznych- piły pilni8ki itd
4. wyposazneie rpacowni technik handrowiec-kasy fiskalne, skanery kodów itp
5. wyposazenie pracowni technik handlowiec-lady sprzedazowe,wozki transpoortowe
6.wyposaernie pracowni rolnej- modele mkosci,narzadow zwierzat
7. wyposazenie pracowni dydaktycznej- pomnoce naukowe
8. zakup teelwqizorow
9. zakup systemu dfo nauczania jezykow obcych
jak byście to poukładali? czy mam szacowac laczine z podzialem na czesci?????????

cz. 1:
1. frytkownica,eksperes do kawy
cz. 2
8. zakup teelwqizorow

lub. 1 i 2 nawet w 1 części

cz. 3
9. zakup systemu dfo nauczania jezykow obcych

cz. 4
2. zakup specjalistycznych oprogramowan do pracowni ekonimicznej,agrobiznesu,spedycji

cz. 5
3. zakup wposazenia do pracowni mechanicznych- piły pilni8ki itd

cz. 6
4. wyposazneie rpacowni technik handrowiec-kasy fiskalne, skanery kodów itp

moja cz. 4 i cz. 6 razem, o ile jest ktoś w stanie to dostarczyć łącznie (i takich podmiotów jest więcej niż 1)

cz. 7
7. wyposazenie pracowni dydaktycznej- pomnoce naukowe

cz. 8
6.wyposaernie pracowni rolnej- modele mkosci,narzadow zwierzat

jeśli jest więcej niż 1 dostawca tych wyposażeń to łącznie

cz. 9
5. wyposazenie pracowni technik handlowiec-lady sprzedazowe,wozki transpoortowe


wnioskodawca powinien wiedzieć kto i jak jest w stanie i co dostarczyć ... robiliście szacowanie


edit: przeklejałam jak autor napisał (z literówkami)

13

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

czyli szacunek łączny z podziałem na czesci jakie wskazujesz?

14

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

Marta napisał/a:

czyli szacunek łączny z podziałem na czesci jakie wskazujesz?

tak bym zrobiła

15 (edytowany przez Marta 2017-10-31 10:18:48)

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

chyba sie az tym nie zgodze a gdzie trzy tożsamosci? przedmiotowa i podmiotowa chociażby?
a co jesli te elementy sa z nie ejdnego ale z dwoch projektow? tak sam oszacujemy czy kazdy projekt oddzielnie?

16

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

Ludzie ! dziel jak chcesz jak możemy Ci odpowiedzieć nie znając dokładnie przedmiotu?
Tylko analiza okoliczności konkretnego przypadku!!!!!. W tym celu trzeba posługiwać się takimi kryteriami jak: ?tożsamość przedmiotowa zamówienia (dostawy, usługi, roboty budowlane tego samego rodzaju i o tym samym przeznaczeniu), tożsamość czasowa zamówienia (możliwe udzielenie zamówienia w tym samym czasie) i tożsamość podmiotowa, tj. możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę?, które muszą wystąpić łącznie.
Czyli wyposażenie+okres realizacji+jeden wykonawca.

17 (edytowany przez jarosław 2017-10-31 13:12:08)

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

Marta napisał/a:

chyba sie az tym nie zgodze a gdzie trzy tożsamosci? przedmiotowa i podmiotowa chociażby?
a co jesli te elementy sa z nie ejdnego ale z dwoch projektow? tak sam oszacujemy czy kazdy projekt oddzielnie?

Ja bym tego łacznie nie szacował. Oczywiście MOŻNA ale wg mnie nie trzeba. Co ma wspólnego frytkownica z kasą fiskalną? NIC.

Z przydługiego wink artykułu podlinkowanego wyżej przez Marcela wynika że różne projekty roczne należy szacować łącznie. Należy dolączyć do nich również zakupy własne.
"Szacować łącznie" oznacza oczywiście wyjmowanie tych kawałków które są podobne (np projekt nr1 komputery + proj2 komputery + własne zapotrzebowanie komputery).

18

Odp: Sumowanie zamówień w projektach UE

Zgodnie z opiniami zamieszczonymi na stronie Urzędu Zamówień Publicznych dla ustalenia czy w danym przypadku mamy do czynienia z jednym zamówieniem, czy też z odrębnymi zamówieniami konieczna jest analiza okoliczności konkretnego przypadku. W tym celu należy posługiwać się takimi kryteriami jak tożsamość przedmiotowa zamówienia (dostawy, usługi roboty budowlane tego samego rodzaju i o tym samym przeznaczeniu), tożsamość czasowa zamówienia (przewidzenie przez zamawiającego pełnego zakresu przedmiotowego zamówień sfinansowanych i udzielanych w znanej zamawiającemu perspektywie czasowej, obejmującej zasadniczo okres jednego roku budżetowego, finansowego albo objęty decyzją o udzieleniu wsparcia finansowego na realizację określonego projektu) i możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę. Innymi  słowy konieczne jest ustalenie czy dany rodzaj zamówienia mógł być wykonany w tym samym czasie, przez tego samego wykonawcę. I tak z odrębnymi zamówieniami będziemy mieli do czynienia w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia ma inne przeznaczenie lub nie jest możliwym jego nabycie u tego samego wykonawcy. W przeciwnym wypadku, tzn. gdy udzielane zamówienia mają to samo przeznaczenie oraz dodatkowo istnieje możliwość ich uzyskania u jednego wykonawcy należy uznać, iż mamy do czynienia z jednym zamówieniem. Przy czym dla przyjęcia powyższej oceny nie ma istotnego znaczenia ustalenie źródeł finansowania danego zamówienia. Jeżeli zatem w tym samym czasie możliwe jest udzielenie tożsamego przedmiotowo zamówienia, które może być wykonane przez jednego wykonawcę, mamy do czynienia z jednym zamówieniem, bez względu na fakt, czy jest ono finansowane przez zamawiającego z jednego, czy też z kilku różnych źródeł (np. z wykorzystaniem środków pochodzących z programów finansowanych  ze środków UE). Wartość tak określonego zamówienia należy oszacować zgodnie z postanowieniami art. 32 - 35 ustawy Pzp.

Dla ustalenia, iż w danym przypadku mamy do czynienia z jednym zamówieniem, istotne są okoliczności istniejące w chwili wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający przystępując zatem do szacowania wartości zamówienia powinien ustalić z należytą starannością planowaną liczbę usług, dostaw, czy też robót budowlanych tego samego rodzaju, które zamierza nabyć i oszacować ich łączną wartość, niezależnie od tego czy zamierza je nabyć jednorazowo w ramach jednego postępowania, czy też sukcesywnie w ramach odrębnych postępowań. I tak jeżeli potrzeba udzielenia określonego zamówienia ujawni się dopiero po udzieleniu innego zamówienia tożsamego przedmiotowo, to w tym przypadku nie mamy do czynienia z nieuprawnionym dzieleniem zamówienia z uwagi na fakt, iż brak jest tożsamości czasowej takich zamówień.